BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sabtu, 28 Mei 2011

~mencari ketenangan~

salam..cuti sekolah dah bermula...perancangan awal nak ke kL xjadi memandangkan kak jah nak balik ke kg..mayb 31 hb ni depa akan bertolak dr sana.so stay la aku di umah ngan mama n tok...actually apa yg aku nak story dekat sini xda kena mengena ngan cuti sekolah..itu cuma mukaddimah sahaja.. :) 
oklah,lets begin....kadang2 aku pening ngan sikap masyarakat kita yg terlampau concern..aku tak salahkan sikap ambil berat yg ditanamkan dalam diri masing2..tapi biarlah bertempat..yang aku nak sentuh adalah bab kahwin.. perkahwinan adalah satu ikatan yg suci yg mampu menglakkan dr terjebak ke lembah maksiat.aku tak nafikan setiap orang punya impian untuk berumah tangga...tanyalah sesiapapun..anak2 khas yg aku ajar pun punya keinginan untuk memiliki pasangan...cuma masanya ntah bila..
tiap kali aku disogok ngan persoalan kahwin,tiap kali tu la kepala otak aku ligat mencari jawapan yg sesuai... lg2 time kenduri kahwin yg tak henti2 ni...kadang2 teringin aku nak jawab "awat yg busy body sgt?"...tapi aku masih tau adab sopan.jadi kluaqlah ayat "takdak jodoh lagi" @ " muda lagi"...apa lagi ayat yg mampu aku kluaqkan? sambil2 buat muka senyum kelat...haishhh,pening kepala....
aku bukan bercakap untuk diri aku seorang tapi mewakili mereka2 yang masih belum berkahwin...tolonglah hormati diri kami...kadang2,ayat "sabaqlah,adalah tu nanti" @ "jgn susah hati" buat aku rasa terhina.. seolah2 macam diri ini "tak laku".. bukannya terlalu memilih tapi untuk berkahwin bukannya suka2..kalau memilih pasangan semudah memilih ikan di pasar,masalah ni takkan timbul.aku juga punya hati dan perasaan. semua orang sama.so,tolonglah hormati perasaan orang lain...
aku bersyukur sebab bapak bukannya seorang yg memaksa...bagi bapak,jodoh pertemuan semuanya ditangan ALLAH..thanx bapak...im heppy because u alwayz by my side...to mama,tolong fahami jiwa ini... doakan agar anakmu ini bertemu insan yg mampu membimbing ke jalan yg diredhai NYA.jgn hiraukan cakap2 org kg yg tak pernah berpuas hati seolah2 mereka yang paling sempurna...n buat kawan2 yang belum bertemu jodoh macam aku,bertawakallah...ingatlah,kita mampu merancang tapi ketetapannya di tangan ALLAH...
so disebabkan otak yg berserabut ngan pelbagai masalah,aku pun pi la menenangkan diri melihat laut...harapan aku agar semua masalah yang muncul hilang dibawa angin...insyaallah....










0 ulasan: